sobota, 7 maja 2016

Zadania poszczególnych osób służby parterowej




Obowiązki i zakres odpowiedzialności portiera:

  • wita lub żegna gości w miarę możliwości w odpowiednim języku, otwiera i zamyka drzwi
  • zajmuje się bagażem gości, pomaga w jego transporcie jeśli hotel nie zatrudnia bagażowego
  • wskazuje miejsce parkowania pojazdu
  • realizuje zamówienia gościa na taksówki
  • pełni służbę w przepisowym umundurowaniu
  • udziela gościom informacji dotyczących usług świadczonych w hotelu 
  • wprowadza gości do pokoju
  • dyskretnie kontroluje osoby wchodzące do hotelu zapobiegając wejściu osób niepowołanych
  • przekazuje informacje pod wskazany adres





Bagażowy:
  • przenosi bagaże gości
  • wprowadza do pokoi gości
  • obsługuje przechowalnie bagażu 
  • wydaje kwity bagażowe
  • bagażowy powinien odebrać bagaż z pokoju gościa
  • posługuje się wózkiem, który stanowi jeden z podstawowych elementów wyposażenia hotelu i dba o jego przechowanie




Parkingowy:
  • obsługuje parking
  • przyjmuje pojazdy
  • chroni samochody przed uszkodzeniami lub kradzieżą
  • pobiera opłaty parkingowe
  • zajmuje się odstawianiem i przyprowadzaniem samochodów gości z parkingu

Źródła: własne i www.google.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz